El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Mitjà Natural, Josep Maria Pelegrí, ha advocat per una major promoció de l’oli català entre els turistes, així com en el nucli urbà per considerar que aquest producte ja és suficientment conegut a les zones de producció.
En la presentació de la campanya de promoció de l’oli català ‘Degusta’ls’, en col·laboració amb Paradores de Turismo, celebrada aquest divendres a Cardona (Barcelona), Pelegrí ha explicat que amb aquesta iniciativa es posaran en valor els olis catalans i s’apreciaran més els productes autòctons.
La campanya, que s’iniciarà el 18 de maig i finalitzarà el 30 de setembre d’aquest any, té com a objectiu promocionar la gastronomia autòctona i les propietats dels olis catalans amb Denominació d’Origen Protegida (DOP) en Paradores de Catalunya (7), Astúries (2), Cantàbria (3), Galícia (11) i País Basc (2).
Així, a partir d’ara, cada establiment reservarà un espai del seu restaurant perquè els clients puguin accedir a la degustació d’olis i a informació sobre aquest producte, alhora que s’editaran 2.500 llibres explicatius.
També han assistit a l’acte la directora regional de Paradores de Turismo, Meritxell Marcos; els presidents dels Consells Reguladors de les cinc DOP catalanes d’oli (Els Garrigues, Siurana, Terra Alta, Baix Ebre-Montsià i Empordà), l’alcalde de Cardona, Josep Maria Sala, i el director del Parador de Turisme de Cardona, Jaime Sebastián.
Font: La Vanguardia